Κλοπή οχημάτων. Τρόποι προστασίας αλλά και μετέπειτα εντοπισμού

 Οι κλοπές οχημάτων είναι μια διαχρονική μάστιγα στον τομέα του εγκλήματος. 


Συνήθως οι κλοπές  χωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες, είναι οι οργανωμένες εγκληματικές οργανώσεις με ιεραρχική δομή καθώς και διασυνδέσεις σε πολλαπλό εγχώριο επίπεδο αλλά και διασυνοριακό. 
Αυτή  η κατηγορία κατά κύριο λόγο στοχεύει στην κλοπή ακριβών οχημάτων για μετέπειτα προώθηση στο εξωτερικό και κυρίως σε χώρες τις Ανατολής που ο εντοπισμός είναι δυσκολότερος. 

Η δεύτερη κατηγορία είναι μικρότερης κλίμακας από πλευρά οργάνωσης όσων αφορά την δομή της.
Η συγκεκριμένη κατηγορία στοχοποιεί οχήματα τα οποία έχουν μεγάλη εμπορευσιμότητα και ο λόγος είναι για την διάλυση και μετέπειτα πώληση ανταλλακτικών σε Ελλάδα αλλά κυρίως σε εξωτερικό.  

Η Τρίτη κατηγορία είναι αυτών που κλέβουν ένα όχημα με σκοπό να διαπράξουν μια ληστεία ή εγκληματική ενέργεια. Ο νομικός όρος ονομάζεται κλοπή χρήσης, το κλέβω δηλαδή για περιορισμένο χρόνο και για την διευκόλυνση της παράνομης δραστηριότητας μου. 

Η τέταρτη κατηγορία είναι αυτοί οι οποίοι κλέβουν οχήματα και μετά ειδοποιούν τον ιδιοκτήτη να τους δώσει χρήματα εκβιάζοντας τον για να του επιστρέψουν πίσω το όχημα. Σημειώνω πως σε καμία περίπτωση δεν ενδίδουμε σε έναν εκβιασμό ειδοποιούμε άμεσα την αστυνομία ξέρει πολύ καλά πως θα χειριστεί το θέμα.

Επίσης υπάρχει μια μικρή περίπτωση κάποιος να δηλώσει  κλοπή οχήματος ψευδώς με σκοπό να αντλήσει χρήματα εξαπατώντας έτσι την ασφαλιστική εταιρία του οχήματος.
      
Πως μας κλέβουν τα οχήματα; 

Ένα όχημα από πλευράς κλειδώματος είναι ευαίσθητο, συνήθως οι δράστες απενεργοποιούν πρώτα το συναγερμό.
Ένα κόλπο επίσης που εφαρμόζουν είναι να προκαλούν τεχνικό χτύπημα του συναγερμού με αποτέλεσμα ο ιδιόκτητης  να αγανακτήσει  και απενεργοποιήσει  από μόνος του το συναγερμό.

Αφού  έχουν πρόσβαση στο εσωτερικό, η χρησιμοποιούν τεχνητό εγκέφαλο αντίστοιχο του οχήματος για να το βάλουν μπροστά, ή υπολογιστή με πρόγραμμα που τον συνδέουν στο όχημα. 
Τα παλιάς τεχνολογίας,  ή χρησιμοποιούν αντίστοιχα κλειδιά με ενσωματωμένο τεχνικό immobiliser ή παρεμβάλλουν τα καλώδια. 


Τρόποι προστασίας: 

1) Εάν δεν έχουμε κλειστό πάρκινγκ παρκάρουμε το όχημα μας όσο το δυνατόν σε πολυσύχναστο και εμφανή σημείο.

2) Επειδή δεν μπορούμε να αποτρέψουμε να εισχωρήσει κάποιος στο όχημα μας, μπορούμε όμως να μεγαλώσουμε το χρόνο δράσης του εγκληματία με αποτέλεσμα ή να τον δυσκολέψουμε και να παρατήσει την προσπάθεια του ή να συλληφθεί από τις διωκτικές αρχές. 

Για αυτό τον λόγο χρησιμοποιούμε τις μπάρες ασφαλείας οι οποίες προσαρμόζονται είτε στο τιμόνι με το λεβιέ ταχυτήτων είτε στο τιμόνι με τα πεντάλ του οχήματος. 
Επίσης μπορούμε να πάμε σε έναν ηλεκτρολόγο και να βάλουμε ένα κρυφό διακόπτη για διακοπή ρεύματος που και ακόμα να προσπαθεί να προγραμματίσει ο δράστης το όχημα για να πάρει μπροστά, αυτό δε θα παίρνει εάν δεν πάει ο διακόπτης στον on. 

3) Δεν αφήνουμε ποτέ τα κλειδιά πάνω στο όχημα μας, η αναμμένο το όχημα για να κάνουμε μία γρήγορη εργασία.

4) Ποτέ δε αφήνουμε πολύτιμα αντικείμενα σε εμφανή σημείο στο όχημα μας ακόμα και αν είμαστε μέσα. Όταν οδηγούμε πάντα έχουμε κλειστές τις ασφάλειες του οχήματος. 

Τρόποι εντοπισμού κλεμμένου οχήματος.

1) Μπορούμε να βάλουμε στο όχημα μας ένα σταθερό GPS τράκερ συνδεδεμένο να παίρνει ρεύμα από το όχημα. Έτσι ακόμα και να κλαπεί μπορούμε να δούμε μέσω του κινητού μας ή της εταιρείας που θα μας το βάλει που είναι το όχημα. Το συγκεκριμένο σύστημα λειτουργεί μέσω δορυφόρου. (Να σημειώσω εδώ ότι αν οι δράστες είναι του καλά οργανωμένου εγκλήματος και άριστης  τεχνολογίας και τεχνογνωσίας υπάρχει τρόπος να το απενεργοποιήσουν) 

2) Μπορούμε να βάλουμε ένα GPS τράκερ φορητό με microSim. Η διάρκεια μπαταρίας είναι συνήθως έως εφτά ημέρες έως την φόρτιση που θα του κάνουμε, καθώς μπορούμε και να το κρύψουμε σε οποιοδήποτε ευφάνταστο σημείο μέσα στο όχημα μας. 
Η λειτουργία του έχει ως εξής εγκαθιστούμε στο κινητό μας ένα λογισμικό συνδεόμενο με το GPS το οποίο συλλέγει δεδομένα μέσα από την microSim  η οποία είναι αγορασμένη στο όνομα μας, με αποτέλεσμα εάν χαθεί το όχημα μπαίνουμε στην εφαρμογή μέσω του κινητού και το εντοπίζουμε. Αυτό το σύστημα σίγουρα δεν απενεργοποιείται άμεσα.  Αξιοσημείωτο είναι πως τα δεδομένα(στίγμα) της microSim καταχωρούνται αυτόματα και στις κεραίες κινητής τηλεφωνίας. 

3) Επειδή οι δράστες καθώς κλέβουν ένα όχημα του αλλάζουν αριθμό πλαισίου και το παραποιούν εξωτερικά, αλλά το όχημα μας το γνωρίζουμε όσο καλά κι αν το αλλάξουν, για να πείσουμε τις αρχές εάν βρεθεί ότι είναι δικό μας βάζουμε σε ευφάνταστο σημείο ένα κέρμα μια κάρτα ή οτιδήποτε που το ξέρουμε μόνο εμείς καθώς  ούτε οι διαρρήκτες θα σκεφτούν να το αφαιρέσουν.

Εάν παρόλα αυτά κλαπεί το όχημα μας  το δηλώνουμε  άμεσα στις αρχές διότι όσο πιο γρήγορα κινηθούμε τόσο αυξάνουμε τις ελπίδες να βρεθεί. 

Υπάρχει παγκόσμια ένα πολύ καλά οργανωμένο κύκλωμα κλοπής οχημάτων που απαρτίζεται από πλαστογράφους, φανοποιούς, εμπόρους, τεχνίτες, σύνδεσμοι για την διοχέτευση κλεμμένων οχημάτων στην αγορά.  
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι Υπουργός γειτονικού κράτους ο οποίος επιστρέφοντας από επίσημο ταξίδι με τη συνοδεία του σε έλεγχο ρουτίνας του υπουργικού οχήματος αποδείχτηκε ότι ήταν κλεμμένο αλλά είχε πλήρης μετατροπή. 
Ακόμα και ο Υπουργός, αλλά και από εκεί που αγόρασε το όχημα είχαν πέσει θύματα ενός οργανωμένου εγκλήματος κλοπής και διάθεσης οχημάτων. 

                     Αρθρογραφεί: Γ.Η

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

смиренный как монах, воин как мученик и молчаливый как змея

Ουδείς ασφαλέστερος εχθρός εκ του ευεργετηθέντος αχαρίστου.

Πώς δύο μπουκάλια «έδειξαν» τον δολοφόνο γυναίκας στο ΑΠΘ το 2015